dinsdag 8 november 2005

Kasteelroute

Zondagnamiddag heb ik de Kasteelroute in de gemeenten Destelbergen en Laarne gereden. Het zonnige herfstweer leende er zich uitstekend toe, al was er wat wind.

Ik heb ondertussen al wat kastelen in de buurt van Gent gezien, vooral dan in Mariakerke, Vinderhoute, Lovendegem, Landegem, Schelderode, Destelbergen, Heusden en Laarne. Leuke stulpjes die veelal gebouwd werden in opdracht van de Gentse grote burgerij in de 19de eeuw. Eerste keer dat ik het kasteel van Laarne zag, hoewel ik al mijn hele leven in de buurt woon.

Afgezien van de kastelen is het niet zo'n spectaculaire fietsroute: een stukje Schelde tussen Wetteren en Schellebelle en verder de Kalkense meersen. De bewegwijzering laat soms wat te wensen over, zodat ik op het einde 4-5 kilometer afgesneden heb zonder het te willen.

Mijn fototoestel had ik thuisgelaten om tijd te besparen, zowel op het moment zelf als achteraf. Ik heb het ontzettend druk op kantoor en moet ook in het weekend en op vrije dagen werken. De eerste tijd zal er dus niet veel meer op mijn blog verschijnen.

Geen opmerkingen: