dinsdag 17 januari 2006

Het Boek der Illusies

Het is ondertussen bijna afgelopen met de nieuwjaarsrecepties. Nog eentje, volgende zondag. Gelukkig maar, want ik durf bijna niet meer op de weegschaal gaan staan.

Ik heb het boek uit dat ik met nieuwjaar van mijn zusje gekregen heb: Het Boek der Illusies van Paul Auster, een Amerikaanse auteur die nieuw voor me is. Spannende, originele roman. Beetje postmodern, vol spiegeleffecten, maar toch niet al te intellectualistisch, want daar krijg ik wat van. Ik heb ervan genoten! Een roman over zoektocht en kunst, dood en verlies in een filmmilieu.

Tot mijn verbazing hebben romanschrijvers zoals Paul Auster tegenwoordig ook al een website. Natuurlijk vind je er geen teksten van hun werk. Wel besprekingen, gastenboeken e.d., zaken die toch wel nuttig zijn.

Geen opmerkingen: