dinsdag 2 september 2008

Bourgondisch



Mijn vakantie in o.a. Bourgogne heeft ervoor gezorgd dat ik nog wat aangekomen ben. En ik was daarvoor al te veel verdikt. Het was daar te goed van eten en van drinken. Twee keer per dag op restaurant, telkens met een karaf wijn erbij en dat tien dagen lang: het heeft zijn tol geëist. Mijn buikje is nog wat ronder geworden.

Maar ik was al van plan om na de vakantie weer wat aan mijn lijn te gaan doen. Het is nodig. Het eeuwige gevecht tegen het buikje weetjewel. Aangezien ik verder nogal lang ben en fijn van gezicht, staat dat plaatselijk overgewicht me bovendien helemaal niet.

Harde tijden dus. Ik ben al een weekje bezig. Het resultaat is nog niet echt spectaculair: ik ben nog maar een 600 gram kwijt. Maar alle begin is moeilijk. Volhouden dus. Als ik op mijn ideale gewicht wil komen, moet ik 12 kilo kwijtspelen.
De lat van in het begin niet te hoog leggen. Als ik daarvan iets meer dan de helft realiseer ben ik ook al tevreden. We zien wel hoe het loopt.

Gelukkig is september een sportmaand: zondag de gordel, nadien de sportdag van mijn werkgever, die van een vereniging, ...
Ik ben vorig weekend alvast wat gaan trainen in de regio Zwalm-Horebeke.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Het is ongelooflijk. We bereizen dezelfde regio, doen dezelfde mistappen en hebben dezelfde problemen.LOL

Anoniem zei

Ik zou Geert Lambert eens advies vragen.

De Gentse Zwijger zei

Voorlopig laat ik de paardenmiddelen nog voor wat ze zijn

Heidi zei

join the club! ik moet er ook tien kwijt voor het "ideale"... maar als je graag 'lekker leeft' is dit wel een uitdaging!