zaterdag 13 december 2008

Toch handig

Toch handig, zo'n IKEA op een 5-tal kilometer van je thuis.

Ik heb deze namiddag kennisgemaakt. Even poolshoogte genomen en zelfs iets gekocht.
Volk! Maar volk! Ze hebben er werkelijk alles voor de binnenhuisinrichting: potten en pannen, gordijnen en beddegoed, plantjes, meubels allerhande, ...
Een mooie winkel ook, daar vlakbij Flanders Expo in Gent. Hoe het met de toegankelijkheid zit voor ouderen en mindervaliden weet ik niet, want met al die trappen. Wellicht zijn er ook liften. De handelszaken in de buurt (en het zijn er nogal wat die zich met binnenhuisinrichting bezighouden) zullen de concurrentie wel voelen.

Ik heb moeten zoeken voor ik het vond. Ik was alleen nog maar op Flanders Expo geweest met de tram. En dat jaren geleden. Om examen af te leggen bij SELOR. Het is daar een kluwen van autosnelwegen, autowegen en op- en afritten.

Vanuit Gent zal het misschien wel goed aangeduid geweest zijn, maar vanuit De Pinte niet. Ik heb het dan wel gevonden, maar heb mijn auto op een wat onorthodoxe plaats geparkeerd. Ik moest te voet nog een oprit of zoiets over.

Typisch: bij het verlaten van de zaak vond ik mijn auto niet meer terug. Het lijkt daar zo erg op elkaar en het was al donker. Twee IKEA-werknemers waren duidelijk niet uit het Gentse afkomstig, want ze konden mij de weg niet tonen naar de Kortrijksesteenweg.

Ikke te voet heel die IKEA rond. Uiteindelijk zag ik de tramhalte, ben zo tot op de Kortrijksesteenweg geraakt langs de sporen (waar ik me als voetganger eigenlijk niet mocht begeven). Dan nog een hele eind door de vrieskou met mijn Grundtal wandmeubel en mijn reukkaars onder de arm. Mijn auto stond er nog, gelukkig!

Het is daar dus héél erg voor autoverkeer bestemd, al is er ook een tramhalte. Je rijdt met je auto best helemaal tot aan de winkel als je geen farcen wil tegenkomen of je auto niet meer terugvinden. Gelukkig is daar ruime parkeermogelijkheid voorzien.

Nu juist nog uitvissen wat de beste weg is vanuit De Pinte.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

je rijdt de E40 op richting oostende en je rijdt er direct weer af afrit expo, je moet zelfs niet op de snelweg. Zo ben je er direct.

Anoniem zei

Inderdaad, Dominique.

Maar het is daar idd nogal erg auto-gericht, en dan nog vooral mensen komende van de snelwegen. Straks gaan we dan ook met de fietsersbond actie voeren tegen het gebrek aan fietspad daar naartoe. Altijd welkom om 15u aan Gent-Sint-Pieters, met de fiets vaneigenst.

Anoniem zei

Vanuit Gent met de auto is het ook een ramp, nergens een aanduiding. Tot ik tot aan de Carrefour ben gereden en dan terug en de borden "Expo" heb gevolgd (stukje langs de autostrade), dan lukt het. Je moet het echt weten of je zoekt je suf. Met de fiets is het trouwens helemaal onmogelijk.

zapnimf zei

Die Ikea veroorzaakt nogal wat consternatie onder de Gentse bloggers. 't Is vandaag de derde keer dat ik erover lees.

Heidi zei

Hoe dan ook, IKEA blijft wel een gezellige winkel...

Anoniem zei

Ik ga morgen naar IKEA ! :)

Anoniem zei

O ja, en als ik nog tijd heb, naar het Glazen Huis. Deze namiddag was het niet te doen om Gent binnen te rijden vanaf de snelweg. Zou dat door dat Huis komen? Misschien toch gewoon even langs de website een storting doen...

De Gentse Zwijger zei

't Is daar wel erg! Gisteren teruggeweest, ditmaal de E40 genomen, afrit Expo en nog misreden: ik kwam uit op de plaats waar ik vorige week ook al terechtgekomen was. Weer de E40 op, deze keer langs de andere kant van de Kortrijksesteenweg? en dan zat ik goed, niet na een hele omweg te hebben gevolgd.

Anoniem zei

Zwijg stil, ik heb vandaag ook een paar toertjes gereden voor ik op de parking uitkwam...
maar ik heb het niet aan mijn hart laten komen, evenmin dat er zoveel volk was. :)