dinsdag 6 juli 2010

Ik ben droevik

Net Confessions on a Dance Floor van Madonna gekocht. Het zomerweer zal er wel voor iets tussenzitten zeker? Typisch voor De Gentse Zwijger: als iedereen de mond vol heeft over Lady Gaga begint hij Madonna te ontdekken.

Tot mijn verbazing merkte ik dat een van de liedjes op die cd een stukje Nederlands bevat. Ik ben droevik. Het klinkt meer als Slovaaks of Servo-Kroatisch, maar allez, het is de geste die telt! Alleen jammer en een beetje tragikomisch voor onze taal: het stukje Nederlands komt voor in een liedje met als titel Sorry. Het blijkt een letterlijke - en dus verkeerde vertaling - van het Franse Je suis désolé (dus sorry) te zijn.



Sorry voor dit oud nieuws: Ik ben droevik. Ik loop enkele jaren achter. Cd's van Madonna kopen was lange tijd not done in kringen waarin ik vertoefde. The times, they are a-changing'!

Ik heb gisteravond urenlang heerlijk genoten van de muziek. Op de fiets langs mooie en verlaten fietspaden in De Pinte. Met de iPod op. Tot de batterij platviel. Van een anticlimax gesproken!

Geen opmerkingen: