dinsdag 28 juni 2005

Doe de rommelmarkt!


Op de rommelmarkt in Twaalfkameren Posted by Hello

Afgelopen zondag vond de jaarlijkse rommelmarkt op de Papegayfeesten in Twaalfkameren plaats.

Voor het eerst stond ik bij deze gelegenheid eens op een rommelmarkt in de hoop wat overtollige spullen kwijt te raken. Samen met mijn moeder, een schoonzus en een nichtje (allen op de foto).

Wisselend succes. Mijn grammofoonplaten gingen er als zoete broodjes door. Ik moest zelfs opslaan, want blijkbaar vroeg ik te weinig. Mijn oude boeken verkochten niet, ook niet de paar nieuwe. De mensen lezen niet meer, dat is wel duidelijk.
Alleen aan schepen Sas Van Rouveroij, die zich kwam voorstellen, verkocht ik een boekje met politieke caricaturen van Ian uit de jaren '80.

Mijn ma raakte ook wel het een en ander kwijt: allerlei huisraad, snuisterijen en andere prullaria. Ongelooflijk waaraan sommige mensen hun geld hangen. Al bij al nog plezant, maar wel vermoeiend, vooral dan het in- en uitpakken. Ik zou het niet elk weekend willen doen.

2 opmerkingen:

De Gentse Zwijger zei

New Wave (Stranglers, The The, ...), art rock uit de eighties (genre Cocteau Twins, This Mortal Coil, Dead Can Dance), enkele oudere dingen (Lou Reed, Stones, Kinks, ...).

Anoniem zei

hmm hahah Gentse Zwijger!ik kan me niet inbeelden dat jij interesse had voor het servies op de foto :D
Jeronimo
http://cms.skynetblogs.be