zondag 5 juni 2005

Westveld


Het Gentse belfort vanuit Sint-Amandsberg-Westveld Posted by Hello

Vergezicht op het belfort vanuit Sint-Amandsberg-Westveld. Het Westveld is een van de leuke, groene Gentse wijken die ik pas onlangs leerde kennen. Al herinner ik me uit mijn kindertijd dat mijn vader soms deze weg nam als we per auto van Gent terugkeerden naar Lokeren, waar we woonden. De baan ging dan verder over Beervelde en was heel wat rustiger dan de toenmalige 'rijksweg 14' (nu: gewestweg nr.?) over Lochristi en Zeveneken. De E17 bestond helemaal nog niet

Ik herinner me de Alfons Braeckmanlaan in het Westveld uit mijn jeugd als een van de plaatsen net buiten Gent met het beste vergezicht op de torens (hier alleen het belfort), net zoals Mariakerke-brug, waar mijn grootouders langs moederskant woonden.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

jah, ik moet ook ne keer op verkenningstocht gaan buiten de ring van gent...ik weet er nog niets zijn...
Jeronimo
http://cms.skynetblogs.be

Anoniem zei

ben toch toch trots daar te wonen en opgegroeid te hebben

Anoniem zei

ben er opgegroeit
was een leuke buurt iedereen kende elkaar kinderen speelden in de voortuintjes bij elkaar
spijtig dat er nu veel vandalisne is en het is er erg vervuild je kan zien waar de oudere mensen al gans hun leven wonen de voortuintjes liggen er nog verzorgt bij ja het was toen een leuke tijd op t westveld