donderdag 31 januari 2008

Obama, Clinton, McCain et les autres

Er zat vandaag een berichtje in mijn postbus dat ene John McCain me nu volgde op Twitter! Om me dan op zijn beurt te overladen met berichtjes over de Amerikaanse presidentsverkiezingen zeker! No way! Ik heb die man onmiddellijk geblokkeerd. Ik geloof dat sommige Amerikanen niet goed weten waar België ligt. Hoe dan ook, zelfs op deze blog krijg ik nogal wat spam binnen. De laatste tijd niet meer via de commentaren, maar via de bezoekersstatistieken. En nu zelfs via Twitter.

Ondertussen schijnt Barack Obama aan momentum te winnen. De steun van o.a. John Kerry en vooral de Kennedy-clan is een serieuze opsteker voor hem. Ook in West-Europa heeft Obama veel meer fans bij de progressieven dan zijn concurrente Clinton. De Clintons zullen het wel ergens mispeuterd hebben. Je zou bijna geloven in een kantelmoment. Afwachten wat de voorverkiezingen in Californië en New-York zullen opleveren. Die staten zullen wellicht de doorslag geven bij de democraten.

Ik weet niet of Obama het zou halen van een republikein. Ik vrees een beetje voor zijn gebrek aan ervaring. Ook denk ik dat hij zich te pletter zou rijden tegen het Amerikaanse establishment. Ik vond Hillary een goede kandidate om eindelijk nog eens een democraat als president te hebben. Ik ben natuurlijk niet tegen Obama. Als hij het wordt, dan is dat ok voor mij. Maar ik ga nu niet van kamp veranderen. Zo ben ik niet!

En van zo nabij volg ik het allemaal niet. Alleen al de Belgische politiek volgen is tegenwoordig al een hele opgave.

Ondertussen telt mijn 'groep' op Facebook toch al 10 leden op een drietal dagen tijd. Als je weet dat 'Gemeenschap is leuker met twee' er ook nog maar 27 heeft op een veertiental dagen zal dat wel zo slecht niet zijn, zeker omdat ik niet meer aan groepspromotie gedaan heb.

Geen opmerkingen: