zaterdag 5 januari 2008

Facebook

Ik heb een zeer dramatische nieuwjaarsdag beleefd. Om de privacy van iemand die ik liefheb en die ik bijna kwijt had kunnen zijn te respecteren - en om de lezers van deze blog niet al van in het begin van het jaar met intrieste verhalen op te zadelen -, zal ik er maar niet over uitweiden.

Ik heb ondertussen mijn eerste stappen op Facebook gezet. Het lijkt me wel een leuke bezigheid, al is het wel verslavend en tijdrovend.

Er lopen nogal wat politici rond op Facebook, bekende en minder bekende. Politici zijn natuurlijk constant bezig met netwerken, of zouden dat toch moeten. Waarom dan ook niet via het net? De jongeren zijn het talrijkst aanwezig, ook bij de politici.

Helaas zijn er blijkbaar ook al "scams" en "impersonators". Er zijn een aantal figuren die moeilijk anders dan vals kunnen zijn. Ik ben aan de goedgelovige kant, maar dat Albert II zijn eigen account op Facebook heeft, maak je mij zelfs niet wijs! En bij Yves Leterme en Wilfried Martens begin ook al te twijfelen. Zeker bij Mark Eyskens. Volgens mijn neefje, ook actief, zouden ook Elio Di Rupo en Fons Verplaetse vals zijn. Els?

Geen opmerkingen: