woensdag 10 augustus 2005

Plannen - bis

E-mailconversatie deze morgen tussen collega's, de een wel, de ander niet met vakantie (zonder verdere commentaar):

Goeiemorgen!
Ik wil u niet tegenhouden, hoor, maar 't is alleen dat Fabrice uit ervaring weet dat (sommige) Vlamingen (waaronder ikke) de hellingen en de afstanden in onplat gebied nogal onderschatten ... Enfin, in Limburg zullen er ook nog wel genoeg heuveltjes zijn.

Nog één raad van tante Kaat en dan laat ik u met rust: je hebt toch een goede fietsbroek ... "Want zadelpijn is toevallig wel één van de meest voorkomende kwalen" - toch volgens die reclamespot van enkele jaren geleden. Goede vaart en tot 1 september (kan je nog 2 X boterhammen in het park meepikken, met leuk programma: Pieter Emmerechts/Nieuwe Wereldorkest en Yevgueni/Bram Vermeulen Hommage).
Ilse

Mijn antwoord:
Bedankt voor de goede raad, beste Kaat, euh Ilse!
Misschien waren mijn plannen wat te wild (alhoewel ik er al dagritjes van 100 km opzitten heb, zonder bagage dan - gisteren nog 70 km, weliswaar op plat terrein).
Van Voeren naar Diksmuide fietsen op 3 dagen zoals in die Vredesfietseling is al een grote inspanning genoeg. Ik moet ook nog niet eens moe aan de start verschijnen, dan haal ik hetwellicht niet.

Om je gerust te stellen, mijn huidig plan is:
van Gent naar Leuven fietsen op 1 dag (grote inspanning, maar dat moet te doen zijn), bij mijn zus overnachten in Leuven, de volgende dag met de fiets de trein op tot Luik, daar middagmalen en eventueel wat rondlopen, in de late namiddag naar Voeren fietsen en daar overnachten in de jeugdherberg zoals gepland.
Dan Vredesfietseling (in drie etappedagen naar Diksmuide).
Zondag de IJzerbedevaart als slotmanifestatie en zondagavond de 28ste met de autocar van de organisatie terug naar Gent.
Dat zal zo al inspannend genoeg zijn, denk je niet?
Op die manier zal ik inderdaad niet als een wrak terug naar Brussel moeten de 1ste september.

De 4de doe ik trouwens al de Gordel: 45 km in het Pajottenland.

Wat mijn zadel betreft: ik zit tot mijn verbijstering al met een scheurtje (van het vele fietsen?). Wie weet moet ik binnenkort al een nieuw zadel kopen. Zadelpijn, ja daar ken ik al wat van, maar ik ben het stilaan gewoon - bij de 1.750 km gefietst op nog geen 2 maanden.

Groetjes (en nu stop ik met mailen, want ik wil niet dagelijks aan het werk denken)

Geen opmerkingen: