zondag 7 augustus 2005

Plannen

Wilde vakantieplannen heb ik niet. Een reis naar het buitenland zit er niet in wegens te duur en ook geen zin. Ik denk me te beperken tot wat uitstapjes in eigen land of in de onmiddellijke buurt ervan. Daarnaast zal ik me vooral aan mijn nieuwe passie wijden, zoals uit vorig bericht blijkt.

Zo is het plan voor een fietsvakantie gerijpt. Toch een avontuurlijk plan dus en ook iets nieuws voor mij, want dat wordt mijn eerste fietsvakantie.

Van 24 tot 27 augustus rij ik mee met de Vredesfietseling, een driedaagse fietstocht van Voeren naar Diksmuide in het teken van Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid. De tocht wordt georganiseerd door een politieke jongerenorganisatie (Prego, Jong-Spirit), maar is verder pluralistisch. De jongerenorganisaties van alle politieke partijen behalve het Belang doen mee.

Ik ben van plan er nog een stuk voor en aan te breien: van Gent naar Voeren fietsen op enkele dagen (zodat ik de trein niet hoef te nemen) en na Diksmuide ook nog eens naar zee en dan terug naar Gent fietsen in een paar dagen. In het totaal zou ik een tiental opeenvolgende dagen op de fiets zitten. Ik zou ruim de tijd nemen om bvb. de Maas tussen Namen en Luik, de Voerstreek en een groot stuk van de Westhoek af te fietsen.

Ik hoop dat dat wat doenbaar zal blijken . Neem ik niet te veel hooi op mijn vork? Zo'n afgetrainde wielertoerist ben ik ook nog niet, al heb ik de afgelopen maanden al wat kilometertjes afgemaald. In elk geval iets avontuurlijks om naar uit te kijken. Het zal wel niet slecht zijn voor mijn lijn ook (ben nu al 13 kg afgevallen sinds eind mei). Ik plan momenteel zondag de 21ste augustus te vertrekken en de 30ste thuis te komen.

Daarnaast doe ik de 4de september met mijn broer mee aan de Gordel. Het wordt een eerder bescheiden tocht van 45 km door het Pajottenland.

1 opmerking:

Tanguy_Veys zei

Hoe komt dat het Vlaams Belang niet mee doet?

Zijn zij tegen vrede of willen ze niet mee doen?

Zijn ze trouwens gevraagd om mee te doen?